Kedves Tanácsadó! Van egy 17 éves fiam, jóképű, értelmes, jó humorú.. Kb egy éve (már előtte is feltünt, h itthon van, nem csavarog haverokkal) találtam egy jó pár verset.. Amiben kiderült utálja magát.. Kinézetét.. Valamikor kövér kiskölyök volt.. Mára egy kifejezett jó kis pasi lett belőle.. Kapcsolat nélkül.. Amikor rákérdeztem.. Azt mondta "nem tudja mit szeretne". Kértem h tegye meg tartson korrekt félnek, bármit érez ne legyen köztünk titok.. Még az este is egy év távlatából.. Is azt mondta: "ne kényszerítsem olyan válaszra, amit még ő sem tud"! Azt szeretném tudni, lehet valóban h tényleg nem tudja, vagy csak időt akar nyeri.. (még tegnap este is mondtam neki hogy számíthat rám)Hogy tudnék neki segíteni? Igazából úgy érzem, h attól függetlenül, h megpróbálunk mindent elfogadni vele kapcsolatban, nyitottak lenni:biztosítottuk h nálunk bárki itt aludhat, ha megyünk a Balcsira bárkit hozhat.. Bárhova mehet.. Mégis.. Pedig kisiskolásként, 6-7-ben tetszettek lányok neki.. Mintha titok lebegne felettünk. Vagy tényleg útkeresés? Ja és ő egy művész lélek, aki tud és szeret prózában szerepelni.. Köszönöm kedves válaszát! Szép napot kívánok Önnek :Klaudia

Kedves Klaudia,
A személyiségfejlődéshez szükséges identitásválságok közül a serdülőkori krízis a legjelentősebb. A biológiai, pszichés és lelki folyamatok szoros kölcsönhatásban állnak egymással. A kamaszt összezavarják a testében, testén végbemenő változások. Ezek megingatják addigi énképét, szokatlannak, netán csúnyának látatja magát. Ez a jelenség és a változások is normálisak, átmenetiek folyamat mégis nehéz lehet szülőnek és gyereknek egyaránt: e kötéltáncra emlékeztető folyamatban a tizenéves világa alapjaiban remeg meg, s a „Ki vagyok én?” kérdéskör minden eddiginél erősebben kiált válaszért. Hiszen gyermek-én búcsúzni készül, a felnőtt-én pedig éppen létrejönni készülődik. A belső diszharmónia hosszan elhúzódhat, hiszen a „válaszok” megtalálásához idő kell. A kamasz tudatos-tudattalan célja, hogy miután az eddigi szabályokat, s „régi” önmagát darabjaira szedte, újrafogalmazza önmagát, megalkossa felnőtt-énje alapjait. A serdülő újraéli a 4 kisgyermekkori fejlődési válságot: ezek az autonómiára való törekvés, a bizalom kialakítására való igény, a teljesítményigény, és a kezdeményezési igény.
Minden 3. INGYEN, hiszen JÖN a tavasz - bármit bármivel kombinálhatsz, 550 féle német és japán termék közül + 3 Kollagén Mini is a Tiéd! Tankolj be KORÁN!

A szülőknek teret kell adnia a kibontakozására, miközben továbbra sem engedhetik el teljesen a gyerek kezét, hiszen az autonómiára törekvő tizenévesnek továbbra is szüksége van a szülői környezetre. A gyermekek legfőbb támaszai a felnőttek, és ez az esetleges lázadozások ellenére, a pubertáskor beköszönte után sem változik.
Megtévesztő lehet, ha egy kamasz hallgatásba burkolózik, titkait nem osztja meg a felnőttekkel. A látszólagos érdektelenség egyik fő oka a tizenéves merengése, ami egyfajta belső hallgatás: a tinédzser befelé figyel, önmagára, amit belső vívódások is kísérhetnek. Ez az átmeneti „siketnémaság” nem azt jelenti, hogy a kamaszt nem érdekli a külvilág, vagy hogy nem bízik a szüleiben, pusztán valóban nincs még tisztában a benne lezajló folyamatok kimenetelével. Bármilyen nehéz is, ez az időszak a kivárásról szól, de nem tart örökké! Előbb-utóbb magától is kezdeményezni fogja a kétségei kibeszélését. A legtöbb, amit tehettek, hogy szülőként továbbra is éreztetitek vele a feltétel nélküli szereteteteket, és amikor a hallgatás megtörik, ott lesztek a fiatoknak, hogy hallgatóságot és támaszt nyújthassatok a neki.
Üdv: Izabella