-+=
Olvasási idő: 3 perc

Ha láttál már álláshirdetést, vagy egy cégmárkát így megjeleníteni:

  – “Egy család vagyunk.”
– “Üdvözlünk a [cégnév] családban.”
– „Olyan család vagyunk, amely ennek a [márkának] a küldetését lélegzi és éli.”
– De ilyet szoktunk hallani: “A vállalkozásom a gyerekem.”

Szeretjük, ha a Peak oldalait szellemileg érettebb, és képzettebb emberek olvassák, mert könnyebb a mi munkánk is. A Tiktok-n itt találsz meg minket, értelmes videókkal, katt érte!

Ez nem meglepő, hiszen ébrenlétünk nagy részét a munkában és a munkákkal töltjük. A munkatársainkkal és kollégáinkkal fenntartott kapcsolataink számos módon segítenek nekünk: támogatnak a karrierünk növekedésében, sőt érzelmi támogatást és barátságot is nyújthatnak.

Tehát logikus, hogy a munkahelyi kapcsolataink, vagy az hogy valamelyik márkához kötődünk, és onnan folyamatosan vásárolunk, tükrözhetik azokat a kapcsolatokat, amelyeket családunkban találunk.

Az a helyzet hogy az egyik legnagyobb szervezési hiba, amit a vezetők és a jól teljesítő csapatok körében tapasztalnak a vezetői trénerek: EZ.

→→☼ A „családi” kultúra bizonyos aspektusai, mint például a tisztelet, az empátia, a törődés, az összetartozás érzése, egy cég kultúrájának családszerűként történő eladása a munkatársaknak, vagy a vásárlóknak sokkal károsabb lehet, mint pszichológiailag kielégítő.

→→☼ Hogyan árthat a családi kultúra a munkánkba vagy a vásárlásainkba keverve?

Dolgozzon helyetted a Zsírégetőd! A Munka Ünnepére: 33% OFF a Peak Zsírégetőidre!

→→☼ A „családi” kultúra és az összetartozás érzésének hozzáadása elsőre talán nem hangzik rosszindulatúnak, de ha ennek az a célja és elvárása, hogy MÉG TÖBBET vásárolj, vagy még magasabb munkateljesítményt nyújts, akkor manipulálva vagy. 

A személyes és szakmai vonalak ugyanis kezdenek összemosódni, és ez nem jelent jót.

Meg kell értenünk, hogy a „család” a különböző emberek számára mást jelent. Nem mindenki akar mélyebb szinten kapcsolatba lépni a munkatársaival (és nem is javasolt), pláne nem egy cégmárkával. Ez ugyanis függőséget teremthet.

Kutatások szerint, ha egy szervezet/cég a családi metaforát használja a munkájában/vállalkozásokban, ez pozitív, motiváló és morálnövelő kultúrát hoz létre, ahol a kollégákra már nem csak kollégaként, hanem testvérként tekintenek. Ez arra készteti az alkalmazottakat, hogy érzelmileg kötődjenek a szervezethez.

Bár ez csökkentheti a szervezeten/cégen belüli konfliktusokat és nézeteltéréseket, az attól való félelem nő az alkalmazottakban, hogy egy konfrontáció/sima kérdés feltevése feszültséget okozzon a felettesekkel (akiket most apának vagy anyának tekintenek). 

→→☼ Érzelmileg tehát veszélyes a főnökünket összekeverni az édesszüleinkkel. Függésbe és instabilitásba hajt, amennyiben a családon belüli elfogadás és szeretet, egy “HA teljesíted és elvégzed a munkád, vagy HA vásárolsz” feltétellel kötődik össze. 

Ez az erődinamika azt hozza létre, hogy a munkavállalók a gyerekek, és a vezetők a szülők. Így ez a struktúra elnyomja az alkalmazottakat, akik egy idő után NEM állnak ki magukért, és nem vállalnak olyan munkát, amely kívül esik a komfortzónájukon.

Miért fontos a bizalom?

 

→→☼ Nyilvánvaló ezután, hogy a kollégák, és a vásárlók önértékelése csökken, hiszen nem vállalnak felelősséget, így nem növekednek emberi kiválóságukban. 

Tehát tévút a családot összekeverni a munkával, hiszen nem rúgunk ki egy családtagot, és nem is tesszük a testvérünket például egy teljesítményjavító projektbe.

→→☼ Tehát nagyon úgy tűnik: ez toxikus jelenség, elsősorban a vásárlók és a munkavállalók számára! Mit kell tennünk ehelyett?

Az egészséges és támogató típusú cégeket és márkákat keressük és kerüljük azt, ahol a „családi” mentalitás megnyilatkozásait láthatjuk.  A célunk UGYANAZ, de ettől még csak egy csapat vagyunk vagy egy törzs, de nem család.

Azokat a tiszta munkahelyeket, cégeket, márkákat és vezetőket keressük, ahol a munkahely NEM a családunk, a vállalkozás nem a vezető gyereke, és a vásárlásaink NEM tesznek családtaggá.

→→☼ A VALÓDI családod a családod. A munkád, és a céljaid pedig a munkád / küldetésed / feladataid. Tisztán és egyszerűen

 

család és munkahely

toxikus munkahely

Vidd bátran, örülünk, hogy adhatunk neked!

Referenciák:

Peak
Joshua a. Luna - Leadership Development tréner