Az írás meghökkentő címsora, Rob Van Alkemade 2007. évi dokumentumfilmjének címe. A „Mit vásárolna Jézus?” című filmben, Billy tiszteletes és színész Amerikába utazik, és arra buzdítja az embereket, hogy térjenek vissza a valódi karácsonyhoz, és csak azt vegyék meg, amire szükségük van.
Ez a film fent van a Youtube-on, de ide is beraktam.
Filmjében a túlzott vásárlási láz, és a környezetszennyezés összekapcsolódik.
A film a vásárlás társadalmi normáját, mint szabadidős tevékenységet, és a vásárlási függőséget vizsgálja, amely bármilyen ünnepi szezon, vagy akciós kedvezményadás során a fogyasztói őrület csúcspontjává válik, és arra is képesek vagyunk, hogy hosszú távú adósságot okozzunk magunknak.
Röviden és ezzel nagyon egyetértünk: azt is meg kell tanulni, hogyan lehet tudatosan vásárolni. Tehát hogyan szükséges, még ezt is jól csinálni?
A Peakben az a célunk, hogy tudatos és felelősségteljes vásárlókkal dolgozzunk, sokáig, fenntarthatóan úgy, hogy a Föld bolygó is lakható maradjon a gyermekeink számára. Minden ettől eltérő, felesleges vásárlásra való unszolás, vagy silány minőségű és környezetszennyező csomagolású termékek kibocsátása a szűklátókörűségünket jelezné.
A tudatosság emelése az emberekben tehát elsődleges feladatunk és felelősségünk.
A kutatók egyébként közvetlen összefüggést találtak az otthonunkban levő rendetlenség és az ott lakó emberek fokozott stressz-szintje között. A legrosszabb esetben a modern karácsony, sőt minden modern ünnep alig több, mint a fogyasztás és a materializmus ünnepe, amelybe így nagyon kevés érzelem és intimitás jut. Enélkül pedig az üresség érzés lengi körül majd az Életünket.
30% OFF mindenre a Peak Karácsonyi vásárban! Vigyél egészséges dolgokat Karácsonyi Ajándékba, az egész Családodnak!
Mit lehet tenni, hogy már ebben az évben tudatosabban vásároljunk? MÁR MA eldönthetjük ezt.
—- Mivel egyre több ember aggódik a fogyasztók által a bolygónkat érintő negatív hatások miatt, döntő fontosságú,hogy felesleges műanyag csomagolást ne vegyünk.
—- A tudatos vásárló, csak tisztességes kereskedelmet folytató helyeken vásárol. tehát „a leesett a teherautóról darabok”, nem tesznek jót a Világnak. Ezzel erősítjük meg embertársainkat abban, hogy tovább hazudozzanak, vagy eltulajdonítsanak dolgokat. Nem jó karma….
—- Sokféle Gyermekmunka Ellenes Alapítvány úttörő szerepet játszik olyan globális tanúsítási rendszer létrehozásában, amely akkreditálhatja azokat a ruházati márkákat, amelyek nem használnak gyermekmunkát ruháik gyártásához. Személyesen voltam ilyen gyermekmunkát használó gyárakban Kínában – nem akarja ezt senki a Világra…..még olcsóbban SE.
—- És a legegyszerűbb, amelyre azonnal mindenkinek hatása van: biztos, hogy 13 féle téli csizmára van szükséged?
A vásárlási kényszerrel sokszor az önbecsülés növelése a célunk. Azonban az a vágyunk, hogy növeljük önbecsülésünket vagy jobb hangulatba kerüljünk a vásárlástól, nem teljesül be. A kényszeres vásárlók és a normál vásárlók számos más tekintetben is különböznek.
Az impulzív vásárlóknak gyakrabban volt az önbecsülés növelése a céljuk, és nagyobb a szakadék aközött is, hogy milyennek látják és milyennek óhajtják magukat látni. A kényszeres vásárlók továbbá nagyobb értékek tulajdonosai voltak, mint a normál vásárlók, ami mögött az a hitük állhat, hogy az anyagi javak halmozása egyenes út a siker, az identitás és a boldogság eléréséhez.
Mindez arra enged következtetni, hogy az átlagos vásárlás és a vásárlási kényszer között nem két különálló kategóriaként kell elképzelnünk, hanem azok a vásárlási viselkedési dimenziónak olyan két végei, melyek hátterében az önbecsülés és annak problémái állnak.
Jó, akkor hogy ügyesebben vásároljunk, és JOBBAN is érezzük magunkat EGYSZERRE, az önbecsülésünkkel törődhetnénk elsősorban. De hogyan?
Nagyon egyszerű: belső munkával. Ennek a módja, mindenkinél más és más. Keressünk egy mentort, egy terapeutát, egy segítőt aki beszélget velünk. Ettől függhet a boldogságunk.
– Törekedjünk mindannyian a mindig jobb önmagunk irányába, testileg, szellemileg és lelkileg.
– Fejlesszük magunkat, tanulással, élmények megélésével, szerető környezet kialakításával és IGEN, a testünk karbantartásával is, minőségi ételekkel.
– Próbáljuk megállni az összehasonlítást másokkal. A szuper erős férfi vagy nő, sem szuper MINDIG. Hagyjuk ezt.
Reménykedem benne, hogy segítenek ezek az írások, és tudatosabbá válunk – ez a jobb életünk kulcsa.
Talán úgy érzed, hogy a kicsi nem számít? Pedig számít. Annak az egy állatnak, akit megmérgezünk pont számít… vagy a gyermekeidnek is számítani fog, akik szeretnének még ezen a bolygón a természetben boldogan rohangálni. Tedd meg értük.
A Peakben dolgozó emberek alapértékei az alábbiak. Gyere velünk Te is, ha úgy érzed, a szívedhez szólunk.
Kedves Peak Csapat!
Nem vagyok elvetemült környezetvédő, nincs nálam zero szemét, nem komposztálok stb. De igyekszem odafigyelni dolgokra. Pl. próbálok minél kevesebb szemetet termelni.
Néhány fehérje vagy BCAA műanyag dobozát megtartottam mindenféle élelmiszer tárolására (a lakberendezési áruházakban kapható üvegtárolók helyett), de mindet nem tudom felhasználni, így ment a kukába, amit nagyon sajnáltam.
Ezért szerettem pl. az utántöltős fehérjét. Szemét-szemét, de mégis kevesebbnek tűnik egy műanyag doboznál. Szóval én nagyon örültem, amikor elkezdtétek a környezetvédelmi csomagolást, mert bár a kukába megy, remélhetőleg tényleg nem szennyezzük vele annyira a világot. Konkrétan most a palacsintapor dobozára kérdeztetek. Éppen nincs üres műanyag dobozom, így a palacsintapor maradt a zacskójában és dobozában. Üdv.: Kaplónyi Enikő
Drága Peak!
Sajnos még nem vettem az új csomagolású palacsintaporból, nekem még a régi volt, de itt szeretném leszögezni: szuperek vagytok, hogy lecseréltétek a csomagolást, mindig mindennek nagyon örülök, ami újra felhasználható, úgyhogy csak így tovább! Tudom, hogy ez szívás, és hogy nem mindenki szereti, de olyan sok fontos és okos dolgot közvetítetek a vásárlóitoknak, nagyon klassz, hogy most már a környezettudatosság is köztük van. Köszi, hogy gondoltok a környezetre! És köszi, hogy felvállaljátok ezt akkor is, ha még mindig vannak olyan emberek, akiknek ez nem fontos. <3 Puszi, Szekei Viki
túlzott vásárlás és materializmus
anyagias élet
Referenciák:
Rob Van Alkemade’s 2007 - documentary - "What Would Jesus Buy?" - https://youtu.be/mAxuNdtZt7c
Dr. Helga Dittmar - pszichologia.com
Szerintem ez tök érdekes, képekkel, olvasd el:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-2173214/Buried-alive-Clutter-typical-middle-class-homes-epic--epidemic--proportions-study-shows.html
eur. ing. Jakóczi Iván, gyógyszerkutató mérnök (Peak fejlesztő)